پرسپولیس و استقلال در شرایط به دست آوردن سومین نتیجه سیاه خود در لیگ برتر هستند.


 

به گزارش "ورزش سه"؛ استقلال بدترین عنوان خود را سال 1386 در لیگ به دست آورده و در مسابقات این سال به عنوان سیزدهم رسید. آبی پوشان در سال 1381 هم عنوان نهم را در مسابقات به دست آوردند.در مابقی سالها استقلال از عنوان پنجم لیگ پایین تر نرفته است.

این درحالی است که پرسپولیس در سال 1390 بدترین عنوان تاریخ خود را با کسب عنوان دوازدهم به دست آورد.پرسپولیس در سال 1384 هم عنوان نهم را در لیگ به دست آورده بود.

عناوین ششم لیگ برای استقلال و هشتم لیگ برای پرسپولیس عناوین محتملی است که 2 تیم پرسپولیس و استقلال میتوانند به دست بیاورند. اگر اینگونه بشود آن چنان که گفتیم این دو تیم سومین نتیجه سیاه خود را در تاریخ 14 ساله لیگ برتر به دست خواهند آورد.


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 16:10 | نویسنده : آرمین |

امید ابراهیمی بعد از دیدار برابر تراکتورسازی دچار مصدومیت شده و حضورش در دیدار برابر پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


 

به گزارش "ورزش سه"، مطمئنا این بدترین خبر برای امیر قلعه‌نویی در این شرایط حساس خواهد بود و سرمربی آبی‌پوشان به شدت پیگیر شرایط هافبک دفاعی ملی‌پوش تیمش است. امید ابراهیمی که در حال حاضر 9 گل برای تیمش به ثمر رسانده است، بعد از دیدار برابر تراکتورسازی دچار مصدومیت شده و اکنون با پیگیری شرایط مصدومیتش در کلینیک باشگاه حضور پیدا می‌کند و فیزیوتراپی می‌کند.

امید ابراهیمی در گفتگویی کوتاه با "ورزش سه"، درباره شرایطش گفت: در حال حاضر فیزیوتراپی می کنم و احتمالا مشکلی برای حضور در دربی نخواهم داشت.


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 16:9 | نویسنده : آرمین |

کمیته انضباطی رای های خود را درباره تخلفات تماشاگران دو تیم پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر صادر کرد.


 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و پیکان در هفته بیست و هشتم برگزار شد و از سوی تماشاگران این تیم تخلفاتی مبنی بر شعار غیر اخلاقی نسبت به تیم حریف صورت گرفت. این تیم به تذکر کتبی از سوی کمیته انضباطی محکوم شد. 

گفتنی است؛ به دلیل پرتاب ترقه از سوی تماشاگران استقلال در دیدار تمیشان مقابل صبای قم، این تیم طبق بند یک ماده 79 به 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 16:8 | نویسنده : آرمین |

هادی نوروزی و محمد عباس زاده که در بازی با گسترش فولاد دچار مصدومیت شدیدی شده بودند، با اعلام کادر پزشکی این تیم به دربی می رسند.

هادی نورزی که از ناحیه سر دچار شکستگی شده بود، دیروز با نظر پزشکان این تیم سی تی اسکن داد که در نتیجه مشخص شد او دچار هیچ مشکلی نیست.



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 9:10 | نویسنده : آرمین |

دربی پایتخت دوباره به بهار افتاد، فصلی که تا به امروز سرخابی‌ها ۱۷ مرتبه در آن برابر هم صف‌آرایی کردند و حاصلش ۷ برد برای استقلال، ۳ پیروزی برای پرسپولیس و ۷ تساوی بوده است، ۱۷ گل زده برای استقلال و ۱۳ گل زده برای پرسپولیس؛ این یعنی برتری بلامنازع آبی‌ها در نخستین فصل سال.

همچنین این چهارمین رویارویی دو تیم در اردبهشت‌ماه محسوب می‌شود، ماهی که باز هم برتری به سود آبی‌ها است زیرا در آن دو برد ۳ بر یک و ۳ بر صفر بدست آوردند و یک مرتبه هم تقابل‌شان بدون گل پایان یافته است. البته آخرین تقابل دو تیم در دومین ماه سال به ۱۳ سال و ۶ روز قبل از این دربی برمی‌گردد، مسابقه‌ای که برنده نداشت و حالا استقلال به فکر حفظ و بهبود برتری‌اش در اردیبهشت است اما پرسپولیس در اندیشه نخستین برد در این ماه.

برپایه این گزارش، دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران، نخستین مرتبه در ۱۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۴۷ به مصاف هم رفتند که به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند و حالا هشتادمین نبرد دو تیم، بعد از عبور این رقابت از ۴۷ سالگی برگزار می‌شود.

در مجموع ۷۹ نبرد تاریخی دو تیم، استقلالى‌ها ۲۴ مرتبه و پرسپولیسی‌ها ۱۹ مرتبه پیروز شده‌اند و ۳۶ بازى دیگر دو تیم با تساوى به پایان رسیده است. در این دیدارها استقلال ۷۳ مرتبه دروازه پرسپولیس را باز کرده و ۷۶ بار دروازه‌اش مقابل بازیکنان سرخپوش گشوده شده است.

در این بین آخرین برد پرسپولیس در آخرین تقابل دو تیم در روز دوم آذرماه سال گذشته بدست آمد که این باخت یک بر صفر را با برتری ۲ بر یک عوض کرد. آخرین آبی‌ها در دربی هم ۷ دربی قبل باز می‌گردد، روز جمعه ۱۸ آذرماه سال ۹۰ که استقلال در رقابتهای جام حذفی با ۳ گل پرسپولیس را مغلوب کرد.

آمارهای جذاب دربی
* همایون بهزادی و ایمون زاید از پرسپولیس تنها بازیکنانی بوده که در دربی هت‌تریک کرده‌اند و عیسی ترائوره اولین خارجی گلزن در دربی لقب گرفته است. مرحوم صفر ایرانپاک با ۷ گل زده (همگی برای پرسپولیس)، حسین کلانی با ۶ گل زده (همگی برای پرسپولیس) و مهدی هاشمی‌نسب با ۵ گل زده (۴ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال) بهترین گلزنان این رقابت تاریخی هستند.

* هرچند داریوش مصطفوی نخستین بازیکنی بود که پیراهن دو تیم را برتن کرد اما غلامرضا فتح‌آبادی، شاهرخ بیانی و مهدی هاشمی‌نسب، در هر دو تیم بازی کرده‌ و گلزن زده‌اند. هاشمی‌نسب (۴ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال)، فتح‌آبادی (۲ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال) و بیانی ۲ گل برای استقلال و یک گل برای پرسپولیس) زده‌اند.

* پرگل‌ترین دیدار دو تیم، روز ۱۶ شهریورماه سال ۱۳۵۲ است که پرسپولیس با ۶ گل استقلال را شکست داد. ۳ بازی تاریخ دو تیم تا تمام بوده (دربی چهارم، ششم و سی و هشتم) که هر ۳ مسابقه با نظر فدراسیون با نتیجه ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام شد. ضمن اینکه تنها یکبار برنده این رقابت با پنالتی مشخص شد که طی آن در روز ۱۹ اسفندماه سال ۶۷، پرسپولیس با نتیجه ۴ بر ۲ استقلال را شکست داد.

* سریعترین گل دربی به نام علی سامره ثبت شده که قبل رسیدن زمان دربی ۵۳ به یک دقیقه، دروازه پرسپولیس را باز کرد. حسین کلانی هم در دقیقه ۲ دربی شماره ۶، سریعترین گل سرخپوشان را به استقلال زده است. دیرترین گل دربی هم توسط مازیار زارع به ثمر رسید. وی در دقیقه ۴+۹۰ شصت و ششمین نبرد سرخابی‌ها گلزنی کرد.

* نخستین داور دربی عبدالرضا موزون بود و بهادرخان از پاکستان، نخستین داور خارجی این بازی. نخستین گل‌زن این بازی هم احمد منشی‌زاده بود که در دقیقه ۸ سومین تقابل دو تیم گل زد. کامبیز جمالی در استقلال و همایون بهزادی پرسپولیس هم اولین کاپیتان‌های دو تیم بوده‌اند. رضا وطنخواه هم از پرسپولیس نخستین اخراجی این بازی پرحاشیه نام گرفته است.

* علی پروین با ۲۰ حضور، رکورددار شرکت در این بازی است. علیرضا نیکبخت واحدی با ۱۹ بازی و افشین پیروانی با ۱۸ بازی، در رده‌ بعدی قرار گرفته‌اند که در این بین نیکبخت در دو تیم بازی کرده است.

* مهدی مهدوی‌کیا هم مشهورترین بازیکنی است که در دربی طعم شکست را نچشیده است. همچنین امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال هم تا دربی ۷۹ به عنوان مربی طعم شکست در دربی را نچشیده بود.

نتایج کامل ۷۷ دربی گذشته پایتخت به شرح زیر است:
۱- شانزدهم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۷
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۲- بیستم دی‌ماه سال ۱۳۴۷
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۳- سیزدهم مردادماه سال ۱۳۴۸
* پرسپولیس یک – استقلال ۳
گل‌ها: احمد منشی زاده (۸)، علی جباری (۴۴) و کارو حق وردیان (۸۸) برای استقلال – کاظم گنجاپور (۷۲) برای پرسپولیس

۴- هفدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۸
* پرسپولیس صفر – استقلال ۳
(اولین بازی ناتمام دو تیم که نتیجه آن با رای فدراسیون فوتبال سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد)
– این بازی با برتری یک بر صفر استقلال در جریان بود که با اعتراض پرسپولیسی‌ها نیمه تمام ماند. تک گل استقلال را نیز غلامحسین مظلومی در دقیقه ۹ به ثمر رسانده بود.

۵-  سوم مهرماه سال ۱۳۴۹
* پرسپولیس ۲ – استقلال ۳
گل‌ها: جواد قراب (۷۳)، کارو حق وردیان (۸۷) وعباس مژدهی (۸۸) برای استقلال – علی پروین (۷) و حسین کلانی (۲۳) برای پرسپولیس

۶- بیست و هفتم دی‌ماه سال ۱۳۴۹
* استقلال ۳ – پرسپولیس صفر
(دومین بازی ناتمام دو تیم که نتیجه آن با رای فدراسیون فوتبال سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد)
– این بازی تا دقیقه ۷۵ یک بر یک مساوی در جریان بود، تا اینکه بازیکنان تیم پرسپولیس به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت داور زمین را ترک کردند. براساس رای صادره از سوی فدراسیون فوتبال تیم استقلال با نتیجه ۳ بر صفر برنده بازی شد. پیش از قطع مسابقه حسین کلانی (۲) برای پرسپولیس گلزنی کرده بود و تک گل استقلال را نیز عباس مژدهی در دقیقه ۷۵ به ثمر رسانده بود.

۷- بیست و هشتم خردادماه سال ۱۳۵۰
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: غلامحسین مظلومی (۳۰) برای استقلال – صفر ایرانپاک (۹۰) برای پرسپولیس

۸- پانزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۵۰
* پرسپولیس ۴ – استقلال یک
گل‌ها: حسین کلانی (۴۳ و ۹۰)، صفر ایرانپاک (۵۶) و محمود خوردبین (۷۵) برای پرسپولیس – علی جباری (۷۳) برای استقلال

۹- سوم فروردین‌ماه سال ۱۳۵۱
* پرسپولیس ۲ – استقلال صفر
گل‌ها: صفر ایرانپاک (۵۰) و حسین کلانی (۸۹) برای پرسپولیس

۱۰- یازدهم اسفندماه سال ۱۳۵۱
* استقلال ۲ – پرسپولیس صفر
گل‌ها: علی جباری (۴۰ و ۸۷) برای استقلال

۱۱- بیست و پنجم خردادماه سال ۱۳۵۱
* استقلال یک – پرسپولیس صفر
گل: رضا عادلخانی (۳) برای استقلال

۱۲- شانزدهم شهریورماه سال ۱۳۵۲
* پرسپولیس ۶ – استقلال صفر
گل‌ها: همایون بهزادی (۵۰ و ۸۶ و ۹۰)، ایرج سلیمانی (۴۵ و ۵۶) و حسین کلانی (۳۲) برای پرسپولیس

۱۳- هجدهم آذرماه سال ۱۳۵۲
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: همایون بهزادی (۴۶) برای پرسپولیس – علی جباری (۷۰) برای استقلال

۱۴- چهارم خردادماه سال ۱۳۵۳
* استقلال یک – پرسپولیس صفر
گل: حسن روشن (۸۸) برای استقلال

۱۵ – بیست و هفتم آذرماه سال ۱۳۵۳
* پرسپولیس ۲ – استقلال یک
گل‌ها: صفر ایرانپاک (۵۰) و اسماعیل حاج رحیمی پور (۷۰) برای پرسپولیس – غلامحسین مظلومی (۶۰) برای استقلال

۱۶- پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۴
* استقلال ۳ – پرسپولیس یک
گل‌ها: غلامحسین مظلومی (۱۱ و ۶۲) و مسعود مژدهی (۴۷) برای استقلال – صفر ایرانپاک (۵۳) برای پرسپولیس

۱۷- بیست و پنجم مهرماه سال ۱۳۵۴
* پرسپولیس ۲ – استقلال صفر
گل‌ها: جهانگیر فتاحی (۲۲) و اسماعیل حاج رحیمی‌‎پور (۳۸) برای پرسپولیس

۱۸- بیست و هفتم اسفندماه سال ۱۳۵۴
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: مسعود مژدهی (۲۰) برای استقلال – محمود خوردبین (۸۵) برای پرسپولیس

۱۹- دوم مهرماه سال ۱۳۵۵
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: هادی نراقی (۲۶) برای استقلال – علی پروین (۴۰) برای پرسپولیس

۲۰- هجدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۶
* استقلال ۳ – پرسپولیس صفر
گل‌ها: محرم عاشوری (۴۵)، حسن روشن (۸۳) و سعید مراغه چیان (۸۸) برای استقلال

۲۱- هجدهم آذرماه سال ۱۳۵۶
* پرسپولیس ۲ – استقلال یک
گل‌ها: صفر ایرانپاک (۱۵ و ۳۴) برای پرسپولیس – حسن روشن (۸۵) برای استقلال

۲۲- بیست و پنجم آبان‌ماه سال ۱۳۵۸
* استقلال یک – پرسپولیس صفر
گل: غلامرضا فتح آبادی (۴۲) برای استقلال

۲۳- سیزدهم تیرماه سال ۱۳۵۹
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۲۴ – شانزدهم مهرماه سال ۱۳۶۰
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۲۵- هفدهم دی‌ماه سال ۱۳۶۱
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: غلامرضا فتح آبادی (۱۰) برای پرسپولیس – بهتاش فریبا (۸۷) برای استقلال

۲۶- پانزدهم مهرماه سال ۱۳۶۲
* استقلال یک – پرسپولیس صفر
گل: پرویز مظلومی (۵۹) برای استقلال

۲۷- بیست و پنجم خردادماه سال ۱۳۶۵
* پرسپولیس ۳ – استقلال صفر
گل‌ها: شاهرخ بیانی (۱۲و ۵۲) و ناصر محمدخانی (۶۲) برای پرسپولیس

۲۸- هفتم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۲۹- هجدهم شهریورماه سال ۱۳۶۷
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: فرشاد پیوس (۴۶) برای پرسپولیس – جعفر مختاری‌فر (۶۰) برای استقلال

۳۰- نوزدهم اسفندماه سال ۱۳۶۷
* پرسپولیس صفر (۴) – استقلال صفر (۲)
(این دیدار در رقابت‌های جام حذفی برگزار شد که پرسپولیس در ضربات پنالتی حریف خود را از پیش رو برداشت)

۳۱- هفدهم آذرماه سال ۱۳۶۸
* پرسپولیس یک – استقلال صفر
گل: رضا عابدیان (۱۸) برای پرسپولیس

۳۲- چهارم خردادماه سال ۱۳۶۹
* استقلال ۲ – پرسپولیس یک
گل‌ها: عباس سرخاب (۴۶) و عبدالصمد مرفاوی (۷۲) برای استقلال – نادر میراحمدیان (۱۲) برای پرسپولیس

۳۳- بیست و هشتم دی‌ماه سال ۱۳۶۹
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: شاهرخ بیانی (۶۲) برای استقلال – فرشاد پیوس (۷۵) برای پرسپولیس

۳۴- چهارم بهمن‌ماه سال ۱۳۷۰
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۳۵- پانزدهم اسفندماه سال ۱۳۷۰
* استقلال ۲ – پرسپولیس صفر
گل‌ها: عبدالصمد مرفاوی (۸) و صادق ورمزیار (۱۵) برای استقلال

۳۶- هشتم خردادماه سال ۱۳۷۱
* استقلال یک – پرسپولیس صفر
گل: عبدالصمد مرفاوی (۴۸)

۳۷ – یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۷۱
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۳۸ – پانزدهم دی‌ماه سال ۱۳۷۳
* استقلال ۳- پرسپولیس صفر
(سومین بازی ناتمام دو تیم که نتیجه آن با رای فدراسیون فوتبال سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد)
– این بازی تا دقیقه ۸۸ دو بر دو مساوی دنبال می شد اما به دلیل درگیری کاپیتان‌های دو تیم و هجوم تماشاگران منتسب به تیم پرسپولیس به داخل زمین نیمه تمام ماند. پس ازیک روز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای به پیروزی سه بر صفر تیم استقلال داد. تا پیش از قطع مسابقه برای پرسپولیس فرشاد پیوس (۲۱ – پنالتی) و بهزاد داداش زاده (۵۶) گلزنی کرده بودند و گلهای تیم استقلال توسط صادق ورمزیار (۷۹ – پنالتی) و ادموند اختر (۸۷) به ثمر رسیده بود.

۳۹- هفتم بهمن‌ماه سال ۱۳۷۳
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۴۰- ششم مردادماه سال ۱۳۷۴
* استقلال ۳ – پرسپولیس یک
گل‌ها: ادموند اختر (۷)، صادق ورمزیار (۱۶) و محمد تقوی (۳۶) برای استقلال – مرتضی کرمانی‌مقام (۴۹) برای پرسپولیس

۴۱- هشتم دی‌ماه سال ۱۳۷۴
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۴۲- بیست و هفتم مهرماه سال ۱۳۷۵
* پرسپولیس یک – استقلال صفر
گل: ادموند بزیک (۸۷)

۴۳- بیستم تیرماه سال ۱۳۷۶
* پرسپولیس ۳ – استقلال صفر
گل‌ها: ادموند بزیک (۳۰)، مهدی مهدوی کیا (۷۰) و بهنام طاهرزاده (۸۷) برای پرسپولیس

۴۴- بیست و دوم آبان‌ماه سال ۱۳۷۷
* پرسپولیس یک – استقلال صفر
گل‌: مهدی هاشمی نسب (۴۵) برای پرسپولیس

۴۵- دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۷۸
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل ها: مهدی هاشمی نسب (۳) برای پرسپولیس – فرد ملکیان (۴۳) برای استقلال

۴۶- بیستم تیرماه سال ۱۳۷۸
* پرسپولیس ۲ – استقلال یک
گل‌ها: مهدی هاشمی‌نسب (۱۲) و افشین پیروانی (۸۵) برای پرسپولیس – سهراب بختیاری‌زاده (۵۰) برای استقلال

۴۷- دوم مهرماه سال ۱۳۷۸
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۴۸- هشتم اسفندماه سال ۱۳۷۸
* پرسپولیس ۲ – استقلال صفر
گل‌ها: مهدی هاشمی نسب (۸) و پایان رافت (۸۰) برای پرسپولیس

۴۹- نهم دی‌ماه سال ۱۳۷۹
* پرسپولیس ۲ – استقلال ۲
گل‌ها: بهروز رهبری‌فر (۵۷) و علی کریمی (۸۹) برای پرسپولیس – محمد نوازی (۶۷) و مهدی هاشمی‌نسب (۸۶) برای استقلال

۵۰- پنجم اسفندماه سال ۱۳۷۹
* استقلال یک – پرسپولیس صفر
گل: علیرضا اکبرپور (۷۲) برای استقلال

۵۱ – بیست و هشتم اسفندماه سال ۱۳۸۰
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: رضا جباری (۲۵) برای پرسپولیس – محمد نوازی (۳۸) برای استقلال

۵۲- نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۱
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۵۳ – بیستم دی‌ماه سال ۱۳۸۱
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: علی سامره (۱) برای استقلال – علی انصاریان (۷۰- پنالتی) برای پرسپولیس

۵۴- بیست و سوم خردادماه سال ۱۳۸۲
* پرسپولیس ۲ – استقلال یک
گل‌ها: یحیی گل‌محمدی (۱۱) و بهنام ابوالقاسم‌پور (۵۰) برای پرسپولیس – علیرضا اکبرپور (۶۳) برای استقلال

۵۵- بیست و پنجم مهرماه سال ۱۳۸۲
* استقلال ۲ – پرسپولیس یک
گل‌ها: علی سامره (۸) و محمود فکری (۵۷) برای استقلال – عیسی ترائوره (۷۰) برای پرسپولیس

۵۶- سیزدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۸۲
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: داوود سید عباسی (۳) برای استقلال – حامد کاویانپور (۲۰) برای پرسپولیس

۵۷- اول آبان‌ماه سال ۱۳۸۳
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۵۸- هفتم اسفندماه سال ۱۳۸۳
* استقلال ۳ – پرسپولیس ۲
گل‌ها: غلامرضا عنایتی (۶۸)، محمود فکری (۸۳) و پیروز قربانی (۹۰) برای استقلال – سهراب انتظاری (۷۷) و شیث رضایی (۸۴) برای پرسپولیس

۵۹- چهاردهم آبان‌ماه سال ۱۳۸۴
* استقلال یک – پرسپولیس صفر
گل: غلامرضا عنایتی (۵۶) براس استقلال

۶۰- نوزدهم اسفندماه سال ۱۳۸۴
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۶۱- دوازدهم آبان‌ماه سال ۱۳۸۵
* پرسپولیس ۲ – استقلال یک
گل‌ها: مهرزاد معدنچی (۲۳) و مهرداد اولادی (۷۰) برای پرسپولیس – امیرحسین صادقی (۱۷) برای استقلال

۶۲- دهم فروردین‌ماه ۱۳۸۶
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: علیرضا واحدى‌ نیکبخت‌ (۱۳) برای پرسپولیس – شیث رضایی (۴۲ – گل به خودی) برای استقلال

۶۳- بیست و دوم مهرماه ۱۳۸۶
* استقلال یک – پرسپولیس یک
گل‌ها: امیدرضا روانخواه (۵۸) برای استقلال – محسن خلیلی (۸۳) برای پرسپولیس

۶۴- پانزدهم فروردین‌ماه ۱۳۸۷
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: محسن خلیلی (۲۸) برای پرسپولیس – امیدرضا روانخواه (۴) برای استقلال

۶۵ – ۱۲ مهرماه ۱۳۸۷
* پرسپولیس یک – استقلال یک
گل‌ها: علی کریمی (۸۸) برای پرسپولیس – آرش برهانی (۴۶) برای استقلال

۶۶- بیست و پنجم بهمن‌ماه ۱۳۸۷
* استقلال یک – پرسپولیس یک
گل‌ها: مجتبی جباری (۶۷) برای استقلال – مازیار زارع (۳+۹۰ – پنالتی) برای پرسپولیس

۶۷- دهم مهرماه ۱۳۸۸
* استقلال یک – پرسپولیس یک
گل‌‎ها: حسین کاظمی (۵۵) برای استقلال – عادل کلاه‌کج (۵۱) برای پرسپولیس

۶۸- چهاردهم بهمن‌ماه ۱۳۸۸
* پرسپولیس ۲ – استقلال یک
گل‌ها: هادی نوروزی (۳۷) و کریم باقری (۸۷) برای پرسپولیس – فرهاد مجیدی (۱۶) برای استقلال

۶۹- جمعه ۲۳ مهرماه ۱۳۸۹
* استقلال یک – پرسپولیس صفر
گل‌: فرهاد مجیدی (۱+۹۰) برای استقلال

۷۰- جمعه ۱۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۰
* پرسپولیس صفر – استقلال یک
گل: آرش برهانی (۴۳) برای استقلال

۷۱- جمعه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۰
* پرسپولیس صفر – استقلال ۲
گل‌ها: فرهاد مجیدی(۱۵) و مجتبی جباری (۸۲) برای استقلال

۷۲- دوشنبه ۱۶ آبان‌‌ماه ۱۳۹۰
* استقلال ۲ – پرسپولیس ۲
گل‌‌ها: آرش برهانی (۳۳) و حنیف عمران‌زاده (۷۰) برای استقلال – هادی نوروزی (۷- پنالتی و ۴۷) برای پرسپولیس

۷۳- جمعه ۱۸ آذرماه ۱۳۹۰
* پرسپولیس صفر – استقلال ۳
گل‌‎ها: مجتبی جباری (۹۵ و ۹۸- پنالتی) و  اسماعیل شریفات (۱۰۷) برای استقلال

۷۴- پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۰
* استقلال ۲ – پرسپولیس ۳
گل‌ها: میلاد میداودی (۳۱) و فریدون زندی (۵۰) برای استقلال – ایمون زاید (۸۲، ۸۳ و ۱+۹۰) برای پرسپولیس

۷۵- جمعه ۳ شهریورماه ۱۳۹۱
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۷۶- جمعه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۱
* استقلال صفر – پرسپولیس صفر

۷۷- جمعه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۲
* استقلال صفر – پرسپولیس صفر

۷۸- جمعه ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۲
* پرسپولیس صفر – استقلال صفر

۷۹- جمعه ۲ آذرماه ۱۳۹۳
* استقلال یک – پرسپولیس ۲
گل‌ها: سجاد شهباززاده (۴۴) برای استقلال – محمد نوری (۷۲) و امید عالیشاه (۸۲) برای پرسپولیس

۸۰ – جمعه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴
* پرسپولیس ؟ – استقلال ؟



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 9:9 | نویسنده : آرمین |

هرکس دیگری جای من بود در این شرایط استعفاء می داد» شاید همه اعضای هیات مدیره استقلال دوست داشتند امیر قلعه نویی هر کس دیگری بود و خودش استعفاء می داد. قلعه نویی که بعد از ناکامی بزرگ در این فصل همچنان مربی آبی ها مانده است.

هیات مدیره این روزهای استقلال تقریبا به جمع بندی رسیده که سال بعد با قلعه نویی ادامه ندهد. آنها از یک ماه قبل و تداوم روند ناکامی های آبی ها به گزینه هایی چون اسکوچیچ و منصوریان فکر می کردند. با این وجود تصمیم شان ادامه همکاری با قلعه نویی تا پایان فصل بود. آنها تا قبل از بازی با تراکتورسازی فکر می کردند تیم شان با قلعه نویی شانس ماندن و گرفتن سهمیه آسیایی را دارد اما ۴ گلی که این تیم در آزادی خورد پایانی بود بر همه رویاهای شان.

هیات مدیره فعلی که امید دارد با لغو مزایده چهارم و واگذاری استیجاری تیم برای ۳ سال دیگر به شاهرخ سبک دست ، همچنان روی کار بماند ، برای آینده این تیم حالا دیگر اصلا به قلعه نویی فکر نمی کند. آنها که اول فصل حتی جرات کوچکترین انتقادی از مربی شان را نداشتند و یک فصل تمام با او مدارا کردند اما امروز در شرایط انتخاب هستند. انتخابی که سخت و دشوار است. آنها می دانند الان بهترین زمان برای تصمیم گیری است. باخت احتمالی استقلال در دربی با هر گزینه ای به پای تیم قلعه نویی نوشته می شود اما بردن دربی برای مربی فعلی آبی ها یعنی عمری دوباره. او خیلی زیرکانه می گوید:«بحث دربی با همه فصل فوتبال جداست. دربی را که ببری انگار کل لیگ را بردی.» این البته جمله کلیشه ای همه فوتبالی هاست و به اهمیت دربی همه آگاهی دارند. فرصت نشستن روی نیمکت استقلال برای دربی ، یک برد برای قلعه نویی است چون او که همه بازی هایش را باخته حالا روی این بازی قمار می کند. باختش بی شک چیزی بیشتر از اینکه امروز بر او گذشته برایش به همراه ندارد اما پیروزی ، او را دوباره احیا می شود. فرصتی که حمیدرضا سیاسی و هیات مدیره پرسپولیس در نیم فصل اول به علی دایی ندادند چون می دانستند از هفته هفتم به بعد مسیر سرخ ها ساده می شود.

هیات مدیره استقلال بعد از باخت ، روز دوشنبه را به قلعه نویی زمان داد تا او استراحت کند و شاید به این نتیجه برسد که استعفاء بدهد. برنامه ای که مربی آبی ها قصد انجامش را ندارد. هیات مدیره هم منتظر ماند تا مقداد نجف نژاد از مراسن ختم پدرش در بابلسر به تهران برگردد و در جلسه حاضر باشد. نجف نژاد خیلی دل خوشی از قلعه نویی برای اتفاقات ابتدای فصل ندارد. او در زمانی که از ریاست هیات مدیره کنار گذاشته شده بود دیگر خیلی از سوی قلعه نویی حمایت نشد و حالا در این شرایط این نماینده مجلس دیگر آن رابطه صمیمی و تنگاتنگ گذشته با مربی استقلال را ندارد.

استقلالی ها در جلسه هیات مدیره به گزینه عبور از قلعه نویی هم فکر می کنند. مشکل برای شان جانشسن اوست. طرح پیشنهادی اولیه شان نشستن زرینچه روی نیمکت و همراهی این مربی توسط منصور پورحیدری برای این تک بازی است. چیزی شبیه به کاری که پیشتر در سال ۱۳۷۸ پورحیدری بعد از سکوموروخوف انجام داد. البته گرفتن تصمیم قطع همکاری با قلعه نویی ، به این سادگی نیست. او از نظر نتیجه گیری موفق ترین مربی بعد از انقلاب استقلال است و هیات مدیره استقلال هم نشان داده خیلی اهل تصمیم های دشوار نیست.

 



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 9:7 | نویسنده : آرمین |

با بازی پراشتباهی که محسن فروزان در بازی مقابل تراکتورسازی به نمایش گذاشت، حالا هیچ شانسی نمی‌توان برای حضور در دربی برای او قائل بود. فروزان حداقل روی ۲ گل آخر تیمش مقصر بود و نتوانست در حد و اندازه‌های دروازه‌بان تیمی چون استقلال ظاهر شود.

در عوض اما وحید طالب‌لو مثل همه بازی‌های قبل روی نیمکت نشست، اشتباهات فروزان را دید، گل‌های تیمش را تحمل کرد و در پایان بازی از شدت فشار عصبی راهی بیمارستان شد. تصویر طالب‌لو در حالی که بعد از بازی زیر سرم رفته، خیلی زود در صفحات اجتماعی پخش شد. این در حالی بود که بعد از بازی ضعیف فروزان، خیلی‌ها شانس او برای حضور در دروازه استقلال در بازی دربی را تقریباً از دست رفته می‌دانستند. نام طالب‌لو که قبل از انتشار عکسش هم برسرزبان‌ها افتاده بود، با این تصویر بیشتر مورد توجه قرار گرفت و بعد هم مصاحبه‌ای از او که اعلام می‌کرد، حال کلی‌اش خوب است و مشکلی ندارد. طالب‌لو وضعیت کلی‌اش را بعد از تزریق سرم و بازگشت به منزل، اینطور توصیف می‌کند: «متاسفانه بعد از بازی از لحاظ روحی اصلا شرایط خوبی نداشتم و به همین دلیل به بیمارستان رفتم. البته شرایطم بهتر شده و از بعد‌از ظهر در تمرینات تیم استقلال شرکت خواهم کرد.» با توجه به اینکه حتی برای بازی با صبای قم هم امیرقلعه‌نویی و کریم بوستانی از نظر خود برای بازی وحید طالب لو به جای محسن فروزان صرفنظر کرده بودند، حالا بعید نیست باز هم با ریسکی بالا فروزان را داخل دروازه بگذارند. در حالی که در تمام هفته‌هایی که استقلال با اشتباهات مهلک فروزان امتیاز از دست داده، همیشه این سوال از قلعه‌نویی مطرح بوده که وقتی به طالب‌لو اعتقادی نداشته و نمی‌خواسته حتی در مواقع بحرانی از او استفاده کند، چرا درنیم فصل این دروازه‌بان را به تیمش آورده؟ طالب‌لو حالا به‌عنوان دروازه‌بانی با تجربه، به مراتب بیشتر از فروزان می‌تواند برای استقلال در دربی مثمرثمر واقع شود.



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 9:4 | نویسنده : آرمین |
آمار سوشا مکانی در بازی‌های لیگ مقابل استقلال چیزی شبیه به فاجعه است. هنوز تیمی با گلری سوشا موفق نشده استقلال را شکست دهد.

خط دفاعی و دروازه پرسپولیس بزرگترین دغدغه هواداران پیش از دربی است. سوشا مکانی به اندازه کافی با شاهکارهایش سرخ‌پوشان را عذاب داده است. سوشا هر مدل گلی که به ذهن‌تان بیاید در این فصل خورده است. از زاویه بسته‌ای که میلاد جهانی به او زد تا گل به خودی‌های بنگر و حاتمی. شماره یک پرسپولیس فصل گذشته در فولاد خوزستان عملکرد خوبی داشت و حتی چشم کی‌روش را هم به خودش خیره کرد. در لیست‌های کی‌روش فقط کافی است که سوشا در آن هفته سوتی ناجوری نداده باشد تا دعوت شود.

 در دربی رفت مقابل استقلال، حمید درخشان ترجیح داد که از دروازه‌بان باتجربه‌اش استفاده کند. حالا در دیدار پایانی لیگ برانکو گزینه‌ دیگری جز سوشا دم دست ندارد. سوشا در حالی جمعه اولین دربی‌اش را تجربه می‌کند که پیش از این سابقه هشت دیدار مقابل استقلال را در کارنامه دارد. لیگ هفتم اولین مسابقه‌ای بود که استقلال مقابل تیمی قرار گرفت که سوشا دروازه‌بانش بود. از لیگ هفتم تا این فصل، فقط استقلال در لیگ دهم مقابل مکانی صف آرایی نکرد. نکته رعب‌‌آور برای هواداران سرخ‌پوش آمار وحشتناک سوشا مقابل استقلال است. مکانی پنج دیدار آخری که مقابل استقلال قرار گرفت، تیمش شکست خورد.سوشا هنوز مقابل استقلال طعم پیروزی را نچشید و فقط دو تساوی از هشت بازی در کارنامه دارد.

نتایج تیم‌های سوشا مکانی مقابل استقلال

لیگ هفتم/ فجر 1-2 استقلال

لیگ هشتم/ فجر 1-1 استقلال

لیگ نهم/ پاس 0-0 استقلال

لیگ نهم/  استقلال 1-0 پاس

لیگ یازدهم/نفت تهران0-2 استقلال

لیگ یازدهم /استقلال3-0 نفت تهران

لیگ دوازدهم/ استقلال 2-1 نفت تهران

لیگ سیزدهم/ فولاد 0-1 استقلال

 


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 9:1 | نویسنده : آرمین |


دربی 80، تقابل شش بازیکن با مربیان سابق شان است. چهار بازیکن از استقلال و دو بازیکن از پرسپولیس باید رو در روی مربی سابق شان قرار بگیرند. تقابلی که می تواند دیدنی باشد.


 

به گزارش "ورزش سه" دربی 80 در حالی جمعه برگزار می شود که شش بازیکن دو تیم باید مقابل مربیان سابق خود به میدان بروند. استقلال از این حیث بالاتر از پرسپولیس قرار می گیرد. رضا عنایتی، آرش برهانی، امیرحسین صادقی و وحید طالب لو چهار بازیکنی هستند که در تیم ملی سابقه بازی زیر نظر برانکو را دارند. هر چهار بازیکن همراه تیم ملی و با مربیگری برانکو به جام جهانی 2006 رفتند، هر چند که در آن جام ایوانکویچ خیلی کم به آنها بازی داد و از وجودشان استفاده کرد!

در ترکیب پرسپولیس اما فقط دو بازیکن سابقه بازی زیر نظر امیر قلعه نویی را دارند. محمد نوری در تیم ملی و محسن بنگر در سپاهان. این دو با حضور در دربی 80 می توانند هم مربی سابق شان را از نزدیک ببینند و هم جلوی چشمان او خودی نشان بدهند. امیر قلعه نویی اعتقاد خاصی به این دو بازیکن دارد اما حالا باید روبرویش بایستند و برای برد پرسپولیس تلاش کنند.

 



تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 9:0 | نویسنده : آرمین |

 

فصل چهاردهم لیگ برتر با تمام افت وخیز خود روز جمعه به پایان می‌رسد. فصلی که برای استقلال و پرسپولیس خوب پیش نرفت و همین نکته امید آنها را متوجه بازی دربی کرده است. سرانجام با تمام مخالفت‌ها روز دربی تغییری نکرد و تنها تخفیف سازمان لیگ تغییر دو ساعت و نیمه زمان بازی بود. حالا مهم‌ترین سوژه بعد از تعیین وقت دقیق بازی این است: «قضاوت دربی برعهده کدام داور خواهد بود؟ »

در روزهایی که بازی‌های حساس باعث شد تا کمیته داوران اکثر دارایی خود در این زمینه را خرج بازی‌های مهمی مثل بازی استقلال و تراکتورسازی کنند، در نزدیکی دربی فقط دو گزینه پیش روی کمیته داوران باقی ماند و آن هم علیرضا فغانی و محسن ترکی بود. این دو داور باتجربه که جزو داوران بین‌المللی و الیت ایران هستند کاندیدای قضاوت بازی پرطرفدار دربی بوده و از بین این دو داور یکی سوت بازی را به صدا در می‌آورد. اگر بخواهیم موشکافانه به ماجرای انتخاب داوری دربی بپردازیم و بازی‌های گذشته را بررسی کنیم با توجه به شواهد موجود شانس ترکی برای قضاوت این بازی زیاد است اما تنها دلیل دوری این داور از قضاوت این بازی حساس مخالفت‌های مسعود مرادی با حضور او در این بازی است. به چند سال قبل برگردیم زمانی که مسعود مرادی هنوز قضاوت می‌کرد و در لیست بین‌المللی حضورداشت. مرادی در این لیست نفر اول بود و ترکی در جایگاه دوم قرار داشت.

در همان سال که مرادی به روزهای پایانی داوری خود نزدیک می‌شد ترکی توقع داشت که مسوولان کمیته داوران او را در لیست به‌عنوان نفر اول اعلام کنند که اینگونه نشد و همین مساله استارتی شد برای اختلاف بین دو داور. نکته بعدی که به این اختلاف دامن زد، مساله انتخاب چند باره ترکی برای قضاوت دربی بود! در آن زمان مرادی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مگر قحطی داور آمده که ترکی پشت سر هم داوری دربی را برعهده دارد اما شاهدان این ماجرا حرف‌های مرادی را طور دیگری به گوش او رساندند و در نهایت ترکی به شدت از مرادی دلخور شد و حتی در مقطعی اعلام کرد که دیگر داوری نمی‌کند.

اتفاقاتی که بین این دو داور در سال‌های قضاوتشان افتاد باعث دلخوری عمیقی شد که هیچ کس نتوانست آن را برطرف کند !حالا و با توجه به اینکه مرادی یکی از اعضای کمیته داوران است وقتی متوجه شده که ترکی گزینه محتمل تری نسبت به فغانی برای قضاوت دربی است، مخالفت خود را با این مساله عنوان کرده و نمی‌خواهد این داور سوت بازی را به صدا در آورد. اما نکته اینجا است که با توجه به مخالفت‌های این عضو کمیته، کمیته داوران بازی تراکتورسازی و نفت که بازی بسیار مهم و حساسی است و سرنوشت قهرمان لیگ را تعیین می‌کند پیش رو خواهد داشت. مسلما بازی تراکتورسازی و نفت به مراتب از هر لحاظ مهم‌تر از دربی دور برگشت بوده و سرنوشت قهرمان را تعیین می‌کند. با توجه به این مساله مسوولان کمیته داوران باید تصمیم درستی گرفته و داوری را برای بازی تراکتورسازی و نفت انتخاب کنند که بتواند به خوبی این بازی حساس رامدیریت کند و با توجه به اینکه تراکتوری‌ها روی قضاوت ترکی حساس هستند و در این طرف هم استقلالی‌ها همیشه از قضاوت‌های فغانی گله‌مند بودند، شاید بتوان پیش بینی کرد که کمیته داوران با توجه به مخالفت‌های مرادی بازهم ترکی را برای دربی و فغانی را برای بازی تراکتورسازی و نفت انتخاب کند. البته شاید یک اتفاق کوچک همه برنامه‌ریزی‌ها را به هم بزند.



تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:38 | نویسنده : آرمین |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد